Ugróbéka

Ugróbéka

Mint a klimax

2018. július 12. - Ugróbéka anyukája

Miután több tünetet is észleltem, és eléggé idegesítettem saját magamat, rájöttem, hogy a szoptatás is tulajdonképpen egy menstruáció nélküli állapot. Olyan, mint a klimax. Így aztán már nem csodálkoztam az alábbiakon.

Az rendben van, hogy az ember lánya, amikor gyermeke születik, gyökeresen megváltozik, vagy legalábbis megváltozhat. Persze, biztos van, aki ugyanúgy sminkeli magát, a legújabb divatnak megfelelően öltözik, vásárolgat, stb. De én nem ebbe a kategóriába tartozom. Ja, előtte se soroltam volna oda magam. 

Ám fordult még egyet a világ. Nincs ékszer, még óra sem, kényelmes pólók és alsótopok (sportmelltartó), lehetőleg pamut legyen a nadrág vagy minimum lezser. Nem tudom, miért van tele ruhával egy szekrénysor, két-három felső untig elég, egy szandál, egy cipő. És ami a legfurcsább az egészben, és Apa sem bírja megérteni és megszokni, hogy kb. négyszer hamarabb készülök el, mint ő – gyerekestül. 

De térjünk vissza a télre, gondoljunk a kánikulában egy kicsit a jeges, havas napokra, hátha lehűlünk. Az egész hideg időszakban egy vékony sídzsekiben sétáltam órákat. Jó, néha éreztem egy kissé az alatta meztelen karomon az időjárást, és egy-két alkalommal – mínusz 15 fokban – vastagabb pamutkesztyűn keresztül is gémberedett a kezem, de alapvetően sosem fáztam. 

Sőt. Talán azért is öltöztem ennyire lengén, mert mire a babát sapkába, overállba csomagoltam (az nem tartott sokáig), majd mózesestől levittem a pincébe a babakocsi vázához, összekapcsoltam, betakartam, bolygósítottam, féktelenítettem, patakokban folyt rólam a víz. Kellett egy fél óra, mire normál hőmérsékletre álltam vissza. 

Hőhullámok, akár egy pelenkázástól is. Izzadás, legyezgetés, sóhajtozás, százszor hajtogattam naponta, hogy „megsülök”, „rettenetes melegem van, majd megdöglök”. Jóságos ég, változó korban vagyok?! 

Az, hogy az embernek hangulatingadozásai vannak, sok mindenre fogható. Szülés(élmény), gyermekágy, szoptatás, felfordult élet, millió újdonság, megoldatlan problémák, stb. Természetesen ezt is besorolhatjuk hivatkozási pontnak a címre. 

Na és a haj. Annyira meglepődtem és örültem is a várandósság végén, hogy egyáltalán nem zsírosodott és hullott hajam. Elég nagy mennyiséggel bírok, és hiába kering közszájon, hogy mekkora az a tömeg, amit egy nap még elfogadható elhagyni, ha egyszer nem arányosítanak. Nyilván rengetegből több veszhet el, mint kevéskéből. A számok nem segítenek. 

Szóval be sem merném vallani (ahogy a fodrásznak sem tettem), hogy milyen ritkán mostam hajat az utolsó egy-két hónapban, de még akkor sem látszott rajta, hogy mennyi idős. Valahogy ezt egy olyan áldásként éltem meg, ami azért történik, mert akkora pocakkal amúgy is nagyon nehéz ilyen műveletek végzése. Tudom, a szervezetem másra koncentrált, és máshova csoportosította az energiákat. 

Aztán valahogy arra gondoltam, hogy ez a támogató állapot fennmaradhat(na) még az elején, hiszen az anyának minden idejét és erejét elvonja a megszületett csöppség. Azonban maximum sebességgel visszakanyarodtunk az úton. A fejbőröm soha nem látott gyorsasággal zsírosodott – ez már némiképp helyreállt –, a hajam pedig extrém módon hullik. Egész nap, megállás nélkül, mindenhol és mindenhova. Folyton szedegethetném. 

Filozofáltam rajta, hogy levágatom (igen rövidre egyelőre nem akarom), de így legalább a hajgumi tartja. Azt mondja a fodrászom, attól nem potyog kevésbé (az összefogástól viszont még inkább!). Tisztában vagyok vele, de kilóra kevesebb lenne. Így legalább van még egy rejtvény, ami megfejtésre vár. Napok óta keresem azt a takarítóeszközt, amivel a legegyszerűbben tudom eltüntetni az elhullajtott hajszálakat és az összegyüledező port. (Hogy ne kelljen egy héten hétszer a porszívót körbehurimbálni a lakáson.) 

Bízunk benne, hogy ez a klimaxszerű állapot is elmúlik egyszer. Mint ahogy minden nehézség. Aztán jóval később ráér még visszatérni.

Előkészületben: "Már értem az unatkozást"

A bejegyzés trackback címe:

https://ugrobeka.blog.hu/api/trackback/id/tr5014108419

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása