Ugróbéka

Ugróbéka

Éretlen (a) zöld(re) (4. rész)

2021. január 03. - Ugróbéka anyukája

Ha az első három részt még nem olvastad: "Éretlen (a) zöld(re) (1. rész)"; "Éretlen (a) zöld(re) (2. rész)"; "Éretlen (a) zöld(re) (3. rész)"

Végül arra az elhatározásra jutottam, hogy ha már itt van ez a pár darabos készlet, még néhányszor kimosom a betéteket – belefér a mosógépbe, plusz energiát és költséget nem igényel –, és teszek még egy próbát. Aztán előreláthatóan többet nem. Szerintem addig nem érhet a mosható pelenka az eldobható nyomába, amíg legfeljebb két részből összerakva nem bír ki egy többórás nappali, vagy egy hosszabb éjszakai alvást. Nekem legalábbis ez a minimum elvárásom.

Bízunk benne, hogy a jövőben fejlődni fog az iparág, hiszen szerintem nem egyedül állok így ehhez a témához, más is biztos váltana, ha adottak lennének a feltételek. Tehát nemcsak én vagyok éretlen a zöldre, hanem a zöld is nagyon éretlen még.

Ehhez még hozzátenném, hogy rendeltem az internetről kenyereszsákot is. Kiválasztottam a nekem legszimpatikusabbat, ami belül is pamut (hiszen miért érintkezzen a kenyér közvetlenül műanyaggal?), négy rétegű, ízléses. Két nap alatt száraz lesz benne a kenyér. Tény, hogy nem penészedik, de a szombati pékáru hétfőn már csak pirítósnak vagy bundáskenyérnek jó.

Szemben a papírzacskó-nájlonzacskó kombinációval, amiben szintén nem pállik be, viszont nem is szárad ki ilyen rövid idő alatt. Tehát erre sem fedeztek még fel jobb megoldást, vagy legalábbis én nem leltem fel ilyet. Valami vastagabb nylonféle anyagban kéne gondolkodni, ami lehet, hogy kevésbé levegőzik, de úgyis nyitogatjuk, és az nem hagyja szikkadni a tésztát, egy pamut- vagy papírbéléssel pedig a nedvesség terjedése is némiképp akadályozható.

Eszembe jutott már az is, hogy a kifogyott eldobható pelenkás zacskókat alkalmazom ilyen célra – másra úgyis használjuk, mert nagyon szuper tartós műanyagból gyártják –, ami nem lenne túl esztétikus ugyan, viszont praktikus és tulajdonképpen higiénikus is. És nálam ez utóbbi szempontok messze megelőzik a külsőségeket, ahogy ez a fentiekből is kitűnik.

A pelenkára visszatérve Anna lehet, hogy azért pisilt benne többet, mert jobban szellőzik, hidegebb van benne, illetve érzi a kikerült nedvességet, ami újból vizelésre ingerli. És értem én, hogy jó, ha nem fülled be a bébi feneke, de az sem lehet cél, hogy rengeteget pisiljen csak azért, mert vízben áll. Azt hiszem, ezt felnőttként mi sem találnánk jó érzésnek. Ám ezért még plusz betétet beletenni, ami szintén csurom kaki lesz… És kezdhetném elölről a mondókámat!

Előkészületben: "Levetett teher"

A bejegyzés trackback címe:

https://ugrobeka.blog.hu/api/trackback/id/tr1516370244

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása