Ugróbéka

Ugróbéka

Megoldásaink egy és másfél éves kor között (3. rész)

Hasmenés

2019. augusztus 13. - Ugróbéka anyukája

Ha az első két részt még nem olvastad: "Megoldásaink egy és másfél éves kor között (1. rész)"; "Megoldásaink egy és másfél éves kor között (2. rész)"

A harmadik, ami először, vagy inkább másodszor kicsit meg is rémisztett, hogy Áronnak egy időben esténként (napközben volt egy-kettő szilárdabb, sőt néha potyogós) folyós volt a széklete. Nem igazán tudtam hova tenni, mert így, hogy csak napi egy volt ilyen állagú, nem lehet hasmenésnek sem nevezni. Tudtam, hogy nem fog kiszáradni, de azért zavart, meg hát a feneke is világított néha a sötétben, úgy kicsípte az anyag, hiába szedtem ki, amennyire gyorsan bírtam, és kentem jó kis krémekkel.

Ez néhány hét alatt megszűnt, olykor szüneteltettem a tejtermékeket, mert arra gyanakodtam, hogy attól lehet, de azért is térítettem el magam tőle, mert eddig is evett és ivott mindent, amit ebben az időben adtam neki, és az ég világon semmi baja nem volt tőle. Tehát fehérjeallergia nem lehet, a laktózérzékenységről pedig azt olvastam, hogy szintén korábban jelentkezik, és fokozatosan, kb. 3 éves korig múlhat el.

Persze közrejátszhatott a fogzás is, ám azt sem éreztem közvetlen összefüggésben a gondunkkal. Mindenesetre a továbbiakban sem kínlódtunk székrekedéssel, a védőnő is ezzel nyugtatott, hogy mennyivel jobb, ha krémes a kaki. Most napi egy-kettőnél tartunk, ritkán normális, gyakrabban kenhető. Viszont pár hónapja – a jó idő beköszöntével, és azzal szembesülve, hogy sokszor 4-5 popsitörlővel sem tudom tisztára törölni a baba fenekét – bevezettem a kádban történő lemosást.

Első alkalommal igen hirtelen cselekedtem, és a talpának is hideg lehetett a műanyag, végigordította az egész ceremóniát. Aztán elmagyaráztam neki, hogy miért csinálom, szertartást alkottunk belőle, bemelegítem forró vízzel a kádat, és már akkor áll neki kiabálni, ha néha-néha a pelenkázón teszem tisztába, mert nem sok és kezelhető állagú a széklet.

Türelmesen végigállja, tetszik neki – olykor természetesen a vizet is folyatja meg piszkálgatja a csapot, azonban kizárólag miután levettem a piszkos pelenkát, ahogy megbeszéltük –, alig lehet kiszedni, és a popsija is mérföldekkel szebb, mint előtte volt. Pedig korábban is alaposan kitöröltem, bekentem. Így nem is mindig szükséges a Sudocrem.

Arról még nincs elképzelésem, hogy ha hidegre fordul az idő, hogy módosítom a bevált szokásokat, de egyelőre igen élvezi a kisfiú, hogy a nyári melegben akár naponta többször is zuhanyozhat, majd meztelenül cipelem végig a lakáson, és csak a pelenkázón törlöm meg, és öltöztetem fel.

Ezekkel a problémákkal azért lehet könnyebben boldogulni, mert látjuk őket, tudunk a létezésükről, világosak, adott a feladat, és olyan megoldásokat kell rájuk találnunk, amiket mi magunk is tennénk, ha hasonló nehézségekkel küszködnénk. Felnőttközelibbek, ha fogalmazhatok így. Józan eszet és logikus ötleteket igényelnek. És ha valaki ezzel meg van áldva, már csak a kísérletezés – és a kivitelezés – marad hátra.

Előkészületben: "Babaú"

A bejegyzés trackback címe:

https://ugrobeka.blog.hu/api/trackback/id/tr315007728

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása